søndag 27. september 2009

Karoline, ja.

Heisann folkens. Lagde denne bloggen på fredag, men har vært på tur i helga og har derfor ikke hatt mulighet til å blogge. Ja, og når jeg sier tur, så var det ikke på et kjempefint hotell i en eller annen storby. Jeg er speider, noe som uansett ikke er nerdete som folk tror. Natt til lørdag sov vi inne i en hytte som tilogmed hadde strøm og utedass, men ikke vann, så jeg og Iselin, venninna mi, bar vannkanna med 5 liter i hele 15 minutter. Slitsomt, altså. Denne natta var forsåvidt grei, litt seint i seng og litt tidlig opp, men det er vel helt vanlig, hva ? Natt til i dag var litt verre. Vi skulle gå et stykke vekk, sette opp en gapahuk og lage en gryterett. Det eneste vi klarte var å komme oss vekk. Vi bestemte oss for å dele huk med guttene, så vi "hjalp" dem med å sette opp huken. Men så, når jeg akkurat hadde funnet ut hvordan jeg skulle få primusen til å funke uten å gassforgifte hele skogen, kom lederene og kjefta på oss fordi vi ville ligge i huk med guttene. Jaja, sa vi, da får vi bygge en alene. Først måtte vi jo spise mitt matkunsterverk av en gryterett. Jeg hadde koka makaronien alt for lenge, og tatt oppi alt for mye vann, så den smakte ikke så godt, og alle ble kvalme. Så satte vi opp en fantastisk gapahuk som ikke hadde et helt tak, lagde en steinring der vi skulle ha bål men så fant vi ikke gadd det. Sovna ganske fort, i ett tida, mens guttene var pyromaner og lagde røyksignaler med bålet. Spiste frokost på senga, ferdig oppskjært brød med jordbærsyltetøy, som jeg egentlig ikke liker. Så reiv vi huken og kom oss hjem.
Fy søren, jeg åpner bloggen med et time for time referat av helga. Har tenkt til å bruke denne bloggen som en "dagbok" og ikke bry meg om hvor mange lesere og kommenterer.
Har dessverre ingen bilder fra turen, for om jeg hadde hatt med kameraet hadde ikke vært her nå... Bildet er fra før turen, ser sliten ut allerede !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar